Zavolejte nám! 606 610 862

IR – Instrument Rating neboli výcvik Přístrojové kvalifikace opravňuje držitele k létání v podmínkách IMC (Instrument Meteorological Conditions) s minimální výškou rozhodnutí 200 feetů. Nebudete tak nadále už vázáni jen na dobré počasí, ale můžete létat takřka pořád.

Vhodné pro ty, kteří rádi cestují letadlem nebo chtějí pokračovat dále ke kariéře profesionálního pilota. Je možné dále doplnit o vícemotorovou doložku (MEP/IR). CENA: 210 000 Kč vč. DPH Zahrnuje 40 letových hodin s instruktorem na C172 a 10 hodin na simulátoru. Pro držitele licence CPL je cena 165 000 Kč vč. DPH Zahrnuje 30 letových hodin s instruktorem na C172 a 10 hodin na simulátoru.

Časté dotazy k výcviku PPL

Jsou naše letadla bezpečná?

Ano, tato letadla jsou v nejvyšší bezpečnostní kategorii. To znamená, že jsou pod přísným systémem údržby, který sleduje jejich technický stav a životnost všech důležitých součástí.  Údržba je přesně definovaná a prováděná autorizovaným servisem, který za technický stav ručí. Letadla jsou havarijně pojištěna a veškeré náklady spojené s jejich provozem (palivo, hangárování, servis, atd.) jsou započítány do ceny letové hodiny.

Jak získat pilotní průkaz v šesti krocích

Stát se pilotem je poměrně snadné. Tento krátký článek vás v šesti krocích seznámí s tím, co je potřeba absolvovat a které dokumenty vyplnit tak, abyste se stali úspěšnými držiteli průkazu PPL. 1. K samotnému začátku létání nepotřebujete kromě peněz a chuti do létání už nic dalšího. Začnete postupně ve dvojím řízení s instruktorem odkrajovat hodinu po hodině z 45 letových hodin (z toho min. 25 ve dvojím a zbytek v sóle) daných osnovou výcviku AK – MOT. Nalétané hodiny si stačí vést v pracovním listu žáka, až budete mít čas, tak si koupíte Zápisník letů, který už vás bude provázet po celou dobu vaší letecké kariéry. Průběžně budete také absolvovat teoretickou výuku, kterou je vhodné doplňovat samostudiem z knihy Učebnice pilota. 2. Zásadní zlom pro každého adepta na získání pilotního průkazu je první sólový let. Než se však k němu dopracujete je potřeba mít tři důležité věci. První je Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby, který vydává Český telekomunikační úřad. Pro jeho získání musíte dokázat mimo jiné znalost základů fyziky, frazeologie, telekomunikačních předpisů atp. ČTÚ vypisuje na svých stránkách pravidelně termíny zkoušek. Druhý důležitý dokument je Osvědčení zdravotní způsobilosti minimálně 2. třídy. Pro vstupní prohlídku si musíte zajít do Ústavu leteckého zdravotnictví nebo za MUDr. Davidem Melechovským – www.leteckylekar.cz , kde to je levnější a jistě i příjemnější. Poslední věcí před sólovým letem je uzavření pojištění odpovědnosti za škodu do výše 200 tisíc. Obvyklá cena je kolem 3 až 5 tisíc Kč na rok. 3. Když už létáte samostatně, jste jen krůček od závěrečných pilotních zkoušek. Je proto na čase přihlásit se na teoretické pilotní zkoušky, které pořádá Úřad civilního letectví. Termíny zkoušek najdete na jejich stránkách a je možné se přihlásit po e-mailu: cervinkova@caa.cz. 4. Jedním z posledních letů, který v rámci praktického výcviku absolvujete, je velký sólo navigační let, který má pár jednoduchých pravidel. Měl by to být trojúhelník v délce alespoň 270 kilometrů, na jehož vrcholech jsou letiště, kde provedete plné přistání. Na tomto letu si dejte skutečně záležet, protože bude inspektora na přezkoušení i úředníky na ÚCL skutečně zajímat. 5. A jsme ve finále, kterým je praktická zkouška pro získání průkazu PPL. Nejdříve je nutné vyplnit Záznam praxe a letového výcviku, spolu s uzavřeným Zápisníkem letů a pracovním listem žáka ho donesete na ÚCL. Po kontrole těchto dokumentů vám schválí praktickou zkoušku, kterou si pak individuálně domluvíte s examinátorem. Samotná praktická zkouška většinou trvá hodinu a půl a navštívíte se během ní minimálně jedno řízené a jedno neřízené letiště. Podle nálady přezkušujícího také absolvujete nácvik nouzového a bezpečnostního přistání. 6. S takovým pocitem jste na žádný úřad ještě nešli, jdete si přeci vyzvednout svůj novotou vonící průkaz PPL. K tomu potřebujete už jen vyplnit Žádost o vydání průkazu způsobilosti pilota a trefit se do úředních hodin oddělení zkoušek leteckého personálu. A to je skutečně všechno. Pokud šlo vše dobře, tak celý výcvik trvá většinou od půl roku do roka a nalétáte během něj minimálně 45 letových hodin (35, pokud už máte praxi například z větroňů nebo ULL). Nemusíte se obávat, že byste na to byli sami. Tým OKAir vás celým tímto procesem rád provede.

Jak je to s placením kurzu PPL?

Platíte tak, jak létáte. To znamená, že není potřeba dopředu platit celou částku. Ideální je platit alespoň 10 letových hodin dopředu – tj. 30 000 Kč, kvůli snazší administraci. Platit je možné hotově nebo převodem na účet.

Jaké jsou další náklady spojené s výcvikem PPL?

S výcvikem PPL jsou spojeny náklady, kterým se nevyhnete v žádné letecké škole. My preferujeme otevřený přístup a proto je zde také uvádíme. Pojištění – žák létající sólo a posléze i pilot musí mít zařízené pojištění pilota na částku 200 000 Kč. Jednou z možností je například pojišťovna Ergo.  Cca 4000 Kč/rok Zdravotní vyšetření – pro kvalifikaci PPL je nutná alespoň 2. třída. Obchodní pilot potřebuje 1. třídu. Doporučujeme MUDr. Davida Melechovského. Cca 2200 Kč/rok Přistávací poplatky – přistání trénujeme na různých letištích, průměrná cena za tyto poplatky kolem 10000 Kč za výcvik PPL při minimálním předpisovém náletu Poplatky na Úřadu civilního letectví – teoretická zkouška a vydání průkazu 5000 Kč. Učebnice, pomůcky, pilotní zápisník – v závislosti na vybraných typech cca do 1000 Kč

Z čeho vychází cena výcviku PPL?

Výpočet zahrnuje 45 letových hodin Cessny 150: 3000 x 45 letových hodin= 135 000 Kč vč. DPH Poplatek za instruktora: 300 x 25 letových hodin s instruktorem = 7500 Kč vč. DPH Celkem tedy cca 142 000 Kč vč. DPH Nic dalšího už nám platit nebudete. Žádné kurzovné ani palivové příplatky jako v jiných školách. Cena vychází z minimálních předpisových požadavků, o skutečném náletu s ohledem na bezpečnost rozhoduje instruktor. Cena za letovou hodinu viz Ceník. K této ceně musíte připočítat ještě přistávací poplatky na letištích, které během výcviku navštívíte, poplatky Úřadu civilního letectví, za zdravotní prohlídku, učební pomůcky atd. To už my bohužel ovlivnit nemůžeme. Nám budete hradit pouze letové hodiny a ty se snažíme udržet na co nejlepší cenové úrovni.

Náš letový park

PHOEBUS C

PHOEBUS C

Počet míst: 1
Klouzavost: 42 při 90 km/h
Min. opadání: 0,59 m/s při 82 km/h
BERGFALKE IV

BERGFALKE IV

 
Počet míst: 2
Klouzavost: 33 při 90 km/h
Min.opadání: 0,7 m/s při 75 km/h
ASW 15

ASW 15

Počet míst:1
Klouzavost:38 při 89 km/h
Min. opadání:0,55 m/s při 68 km/h
CESSNA 150

CESSNA 150

Počet míst: 1+1
Max. doba letu: 4 hod
Max. dolet: 560 km
Cestovní rychlost: 140 km/h
CESSNA 172

CESSNA 172

Počet míst: 3+1
Max. doba letu: 4 hod
Max. dolet: 640 km
Cestovní rychlost: 160 km/h
TULÁK UL

TULÁK UL

Počet míst: 1+1
Max. doba letu: 3 hod
Max. dolet: 360 km
Cestovní rychlost: 120 km/h

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím!