letadlo
P?idejte si nás na Facebooku

Licence soukromého pilota letounů – PPL(A)

Cessna 150 OK-OKA

PPL – Private Pilot Licence – pilotní průkaz soukromého pilota. Držitel této kvalifikace je oprávněn využívat jakékoliv letadlo k soukromým účelům ve funkci velitele nebo 2. pilota, bezúplatně dopravovat na palubě osoby i náklad a užívat služeb letišť po celé Evropě. Je to ideální volba například pro ty, kteří často cestují na delší vzdálenosti a nebaví je již dopravní zácpy a chtějí nejen ušetřit čas, ale i se příjemně odreagovat.  Tuto licenci lze dále rozšiřovat např. o noční doložku VFR NIGHT (certifikace pro noční lety za viditelnosti země), přístrojovou doložku IR (certifikace pro lety za podmínek podle přístrojů (IFR) anebo kvalifikaci pro lety s vícemotorovými letadly MEP.
POŽADAVKY: Před svým prvním sólovým letem musí žák dovršit věku 16 let a před podáním žádosti o vystavení licence PPL(A) na ÚCL věku 17 let. Musí mít platné potvrzení zdravotní způsobilosti 1. nebo 2.třídy, což znamená že musí úspěšně absolvovat vstupní prohlídku provedenou v ÚLZ v Praze 6.  Před zahájením praktického výcviku musí mít platný průkaz radiotelefonisty, který opravňuje k obsluze palubních radiostanic. Průkaz vystavuje Český telekomunikační úřad po složení zkoušky. Pro držitele platných pilotních licencí jiných kategorií letadel je možné započítat část praxe a uplatnit úlevu při výcviku až 10 hodin.
VÝCVIK v naší škole probíhá na dvoumístném letounu Cessna 150 případně na letounu Cessna 172 pro čtyři osoby. V průběhu výcviku se naučíte vše počínaje předletovými činnostmi, řízením a navigací letounu podle vizuální orientace, ovládání letounu při kritických rychlostech, nouzové postupy včetně základních úkonů při letu podle přístrojů a příletů a odletů na řízených letištích.
V průběhu výcviku musí být nalétáno min. 45 letových hodin. Z tohoto počtu musí být min. 25 letových hodin nalétáno ve dvojím řízení s instruktorem a min. 10 hod samostatných letů pod dozorem instruktora, dále je požadována odlétat 5 hod samostatných navigačních letů.
Jako završení výcviku musí každý žák  provést samostatný přelet o délce min. 270 km s přistáním na dvou dalších letištích.
CENA : 140 000,- Kč
Zahrnuje: 45 letových hodin na letounu Cessna 150 , z toho 25 letových hodin s instruktorem, konzultace při získávání teoretických znalostí. Neobsahuje přistávací poplatky, učební a výcvikové pomůcky, pojištění atd. Viz FAQ

Časté dotazy k výcviku PPL

PPL

Jak je to s placením kurzu PPL?

Platíte tak, jak létáte. To znamená, že není potřeba dopředu platit celou částku. Ideální je platit alespoň 10 letových hodin dopředu – tj. 30 000 Kč, kvůli snažší administraci. Platit je možné hotově nebo převodem na účet.

Jaké jsou další náklady spojené s výcvikem PPL?

S výcvikem PPL jsou spojeny náklady, kterým se nevyhnete v žádné letecké škole. My preferujeme otevřený přístup a proto je zde také uvádíme.
Pojištění – žák létájící sólo a posléze i pilot musí mít zařízené pojištění pilota na částku 200 000 Kč. Jednou z možností je například pojišťovna Ergo.  Cca 4000 Kč/rok

Zdravotní vyšetření – pro kvalifikaci PPL je nutná alespoň 2. třída. Obchodní pilot potřebuje 1. třídu. Doporučujeme MUDr. Davida Melechovského. Cca 1500 Kč/rok

Přistávací poplatky – přistání trénujeme na různých letitištích, průměrná cena za tyto poplatky kolem 6000 Kč za výcvik PPL při minimálním předpisovém náletu

Poplatky na Úřadu civilního letectví – teoretická zkouška a vydání průkazu stojí dle aktuálního ceníku.

Učebnice, pomůcky, pilotní zápisník – v závislosti na vybraných typech cca do 1000 Kč

Jsou vaše letadla bezpečná?

Ano, tyto letadla jsou v nejvyšší bezpečnostní kategorii. To znamená, že jsou provozována systémem údržby pro letecké práce. Údržba je přesně definována a prováděná autorizovaným servisem, který za technický stav ručí. Vyšší systém údržby již není. Letadla jsou havarijně pojištěna a veškeré náklady spojené s jejich provozem (palivo, hangárování, servis ..atd.) je započítáno do ceny letové hodiny.

Z čeho vychází cena výcviku PPL?

Cena vychází z letových hodin Cessny 150:
2900 x 45 letových hodin= 130 500Kč vč. DPH
300 x 25 letových hodin s instruktorem = 7500Kč, vč. DPH
Celkem tedy cca 138 000kč. vč. DPH

Nic dalšího už nám platit nebudete. Žádné kurzovné ani palivové příplatky jako v jiných školách. Cena vychází z minimálních předpisových požadavků, o skutečném náletu s ohledem na bezpečnost rozhoduje instruktor. Cena za letovou hodinu viz Ceník.